سایت اخبار و عکس

شفا آنلاین - برای جوش خوردن و ترمیم استخوان چی بخورم؟

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶

شفا آنلاین – برای جوش خوردن و ترمیم استخوان چی بخورم؟

دسته بندی : خبری تاریخ : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶

شفا آنلاین:اگر شکستگی استخوان داشتید با این خوراکی های تایید شده از طرف متخصصین بدن تان را تغذیه و تقویت کنید تا به جوش خوردن و ترمیم استخوان ها کمک کنید.

اگر استخوان شکسته تان در حال ترمیم است چه باید بخورید تا به این ترمیم و بازسازی کمک کنید؟

به گزارش شفا آنلاین:شکستن استخوان اصلا شوخی بردار نیست. همه چیز کمی برایتان سخت تر می شود و زندگی روزانه شما از جمله خوردن و پخت و پز مختل می گردد.ولی نگران نباشید. نیازی نیست بین انبوهی از غذاهای یخ زده خودتان را غرق کنید. حتی با داشتن توانایی محدود برای رفتن به سمت آشپزخانه باز هم می توانید بدنتان را با ویتامین ها و مواد مغذی که به رشد و ترمیم استخوان و اصلاح سایر اندام های بدن کمک می کنند، پر کنید.

به گفته دکتر ایزابل ماپلز Isabel Maples متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، ” وقتی استخوان کسی میشکند، بهبود آن توسط مواد مغذی خاصی انجام می شود ولی به طور کلی همان کارهایی که به صورت معمول برای حفظ سلامت استخوان انجام می دهیم برای درمان شکستگی استخوان به کارتان می آید. استخوان ها ذخایر کلسیم هستند و از آن جایی که استخوان ها اسکلت و ساختار بدن ما هستند در خدمت عملکردهایمان می باشند. خوب است که بخواهیم ذخیره کلسیم بدن را بالا ببریم ولی ممکن است با این کار به تمامیت ساختاری خود آسیب برسانیم. در جوانی به خصوص زیر ۲۰ سال می توانید تا حد امکان استخوان سازی کنید و بعد از آن بدن تا حد امکان از این استخوان ها استفاده می کند و بهتر است تا جایی که ممکن است استفاده از آن ها را به حداقل برسانید.”

برای جوش خوردن شکستگی استخوان تا می توانید خوراکی های غنی از کلسیم بخورید

برای جوش خوردن شکستگی استخوان تا می توانید خوراکی های غنی از کلسیم بخورید

همان طور که ماپلز تاکید کرد، افزایش مصرف کلسیم در زمان ترمیم استخوان شکسته مهم است ولی او به شما هشدار داد برای این فرایند به مکمل ها اتکا نکنید. “مکمل های کلسیم سایر مواد مغذی که برای سلامت استخوان نیاز دارید را فراهم نمی کنند، مکمل ها فقط به یک رژیم غذایی سالم کمک می کنند، مکمل ها نباید منبع اصلی باشند. برخی از این مکمل ها برای کمک به جذب کلسیم حاوی ویتامین D هستند ولی باید مواد مغذی را بیشتر از طریق خوراکی ها به بدن برسانید. مثل جذب پروتئین از شیر، یا جذب ویتامین K از سبزیجات با برگ تیره. به دنبال خوراکی هایی باشید که این مواد مغذی اضافه را تامین کند تا بدنتان به تعادل برسد.”

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ویتامین K چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : منابع غذایی غیر لبنی کلسیم

به گفته ماپل باید روزانه سه وعده غذای غنی از کلسیم (به خصوص لبنیات) مصرف کنید. ولی برای گیاه خواران یا بیمارانی که به لاکتوز حساسیت دارند می توانید یک لیوا شیر سویا را به عنوان یک وعده لبنیات در نظر بگیرید. به علاوه آب پرتقال غنی شده با کلسیم هم یک گزینه غنی از ویتامین خوب است.

مواد مغذی کلیدی برای ترمیم، تعمیر و بازسازی استخوا ها:

    – کلسیم برای استحکام استخوان

    – پروتئین برای ساختار و ماتریکس (فضای بین) استخوان

    – ویتامین D برای کمک به جذب بیشتر کلسیم، اگر سطح کلسیم خونتان کم است

    – منیزیم برای تقویت

    – ویتامین K و ویتامین C برای ترمیم زخم ها

    – کلاژن و فسفر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلاژن چیست؟ و آیا واقعا برای پوست، مو و استخوان شما مفید است؟

برای بازسازی استخوان هایتان خوب غذا بخورید

برای بازسازی استخوان هایتان خوب غذا بخورید

اگر پزشکتان برای هفته های اول داروی مسکن تجویز نموده ممکن است معده شما تحمل خوردن یک وعده غذای کامل را نداشته باشد بنابراین از غذاهای ساده استفاده کنید. یخچال تان را با مواد اولیه ساده  مغذی پر کنید. به گفته جو مک کارتی Joy McCarthy بنیانگذار Joyous Health and Certified Holistic Nutritionist، ” یک وعده غذای ساده و قابل هضم برای شما می تواند یک لیوان اسموتی حاوی کلم کیل Kale( کلسیم )، آووکادو ( منیزیم ) و پودر تخم کتان ( امگا۳ ) باشد. یا یک لیوان اسموتی سبز آناناس که حاوی ۱ مشت کلم کیل یا اسفناج، ۱ عدد موز، ۱ لیوان آناناس خرد شده و ۴۰۰ میلی لیتر شیر نارگیل می باشد. یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای افرادی که  در مسیر بهبودی هستند. اسموتی ها یک راه عالی برای اضافه کردن مواد مغذی بسیار زیاد، به صورت راحت و سریع به وعده غذایی هستند بدون این که نیازی باشد سرپا بمانید یا مدت زمان زیادی را پشت اجاق گاز صرف کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص آووکادو و میزان مصرف مجاز روزانه آووکادو

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با خواص تخم کتان

در ضمن اگر می توانید از آشپزخانه غذای آماده سفارش دهید یا دوستتان را برای خرید به سوپرمارکت بفرستید. عصاره استخوان احتمالا همان چیزی است که دنبالش می گردید. این عصاره یک سوپر فود عالی دیگر برای هر نوع ترمیمی در بدن ا ست. آب استخوان حاوی اسیدهای آمینه و مواد معدنی ای است که به راحتی هضم شده و به ترمیم استخوان کمک می کنند با این حال تهیه آن وقت گیر است. ”

برای ترمیم استخوان ها کالری مصرفی تان را محاسبه کنید

برای ترمیم استخوان ها میزان کالری مصرفی خود را افزایش دهید

پس از دوره بهبودی اولیه که فعالیت به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند، به گفته ماپلز احتمالا نیاز به تنظیم مجدد کالری مصرفی خود خواهید داشت. ” جراحت می تواند کالری مورد نیاز را ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهد. که باید این کالری اضافه را در نظر بگیرید و با مواد مغذی ترمیم کننده استخوان گرسنگی بدنتان را فرو بنشانید و از خوردن مواد غذایی غیر مفید که به راحتی در دسترس است اجتناب کنید.”

به گفته مک کارتی، حال که در حالت بازسازی و دوره بهبودی قرار دارید نباید  رژیم غذایی را دست کم بگیرید. “منابع غنی کلسیم از جمله دانه کنجد یا تاهینی، دانه چیا، دانه کنف، لوبیا و نخود و سبزیجات با برگ تیره مثل کلم کیل و برگ سالاد سوئیسی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محصولات لبنی گوسفند و بز قابل هضم تر هستند ( در صورتی که به لبنیات حساسیت دارید) به خصوص زمانی که تخمیر شده باشند مثل ماست و کفیر. و ویتامینD موجود در ساردین، سالمون، تخم مرغ، قارچ و البته بهترین منبع آن که نور خورشید است را هم باید در نظر بگیرید!”

به پیشنهاد او به خاطر داشته باشید که پروتئین گیاهی یا حیواناتی که از گیاهان تغذیه کرده اند و مواد غذایی ارگانیک مصرف کنید. “پروتئین برای بازسازی بافت هایی که از دست داده اید ضروری است. سعی کنید مقدار کافی پروتئین حیوانی یا گیاهی در هر وعده غذایی خود داشته باشید. چه ماهی سالمون وحشی باشد چه نصف لیوان نخود یا برگر مرغ ارگانیک.”

به گفته ماپل، ” زمان ریکاوری (بازسازی) دقیقا زمانی است که باید مصرف مواد مغذی بیشتری را در نظر بگیرید. خوراکی های پایه را انتخاب کنید نه فرآوری شده چون در هر لقمه مواد مغذی بیشتری به بدنتان می رسانند. زمانی که استخوان در حال بهبودی و جوش خوردن است زمان شمارش کالری نیست ولی اگر می خواهید مراقب کالری مصرفیتان باشید و آن ها را محاسبه کنید بهتر است از گوشت بدون چربی، مغزها و غلات کامل استفاده نمایید و به خودتان بگویید که الان حالت نرمال نیست و در حال جایگزین کردن مواد مغذی ای هستید که بدنتان برای ترمیم استخوان شکسته به آن نیاز دارد.”سیمرغ